საკვების პირამიდა

საკვების პირამიდა წარმოადგენს საკვების ოპტიმალური რაოდენობის დაჯგუფებას, რომელიც უნდა მიიღოს ადამიანმა ჯანმრთელობის შენარჩუნებისთვის.  პირველად  1974 წელს შეიმუშავეს საკვების პირამიდა შვედეთში შემდგომში მოხდა მისი გადახედვა და ცვლილებები 1989 წელს და  2002 წელს.  საკვების პირამიდას იყენებენ ჭარბი წონის და სიმსუქნის პრევენციისთვის.

საკვების პირამიდა ასე გამოიყურება:

მწვერვალზე ცილები, შემდეგ ცხიმები, შემდეგ ნახშირწყლები.  თუმცა მათ შორის მნიშვნელობა ენიჭება ცხიმების ფორმასს, თავისუფალ შაქრებს, ტრანს ცხიმებს და ა.შ.

საკვები პირამიდა ქმნის ადამიანის კვების ოპტიმალურ მოდელს რომელიც ასე გამოიყურება:

  • საერთო ცხიმები - 10-30 % (საერთო მიღებული კალორიებიდან ამ წილს უნდა შეადგენდეს). პოლიუჯერი ცხიმების წილი უნდა იყოს  6-10%;  ომეგა  6 ის წილი უნდა იყოს 5-8 %, ომეგა 3 ის  1-2 % ტრანს ცხიმების ოდენობა ნაკლები უნდა იყოს  1% ზე.  ნაჯერი ცხიმების წილი  < 10 % ზე. 
  • საერთო ნახშირწყლების წილი უნდა იყოს 55-75 % ; თავისუფალი შაქრები < 10% ზე.
  • ცილები 10-15 %
  • ქოლესტერინი < 300 მგ. დღეში
  • სუფრის მარილი < 5 გ დღ. ( < 2გ დღეში)
  • ხილი და ბოსტნეული > ან ტოლი 400 გ დღეში.
  • თხილეულობა და მარცვლეულობა (სიმინდი, ბარდა და ა.შ.) 30 გრამი ან მეტი დღის განმავლობაში (შეიძლება განიხილებოდეს ხილბოსტნეულის წილში)
  • საკვები ბოჭკოები 27-40 გ დღეში.

რედიენტი  - წარმოადგენს წონაში კლების ეფექტურ საშუალებას,  რომელიც თრგუნავს ცხიმების სინთეზს, ამცირებს მადას,   აინიბირებს ნახშირწყლების  და ცხიმოვანი მჟავების ტრიგლიცერიდებდ გარდაქმნას.  რედიენტი უსაფრთხოა ჯანმრთელობისთვის.  დაწვრილებითი ინფორმაცია იხილეთ მოცემულ ლინკზე.

რედიენტი გასახდომი წამალი
Read 4085 times